Publiciteitstekenaar

Als publiciteitstekenaar ben je thuis in reproductietechnieken, illustratiemethodes, artistiek manueel en digitaal tekenen. Beeld- en mediacultuur hebben voor jou geen geheimen. Computergrafiek, typografische, publicitaire en ruimtelijke vormgeving is jouw vak. Je hebt dan ook diverse illustratie- en grafische technieken onder de knie en kent de gangbare beeldende middelen. Je tekent affiches, advertenties, scenario’s voor reclamespots, brochures, verpakkingsmaterialen en communicatieborden. Daarvoor heb je een goed inzicht in de psychologie van reclame en communicatie. Je kent het verschil tussen informatieve, sensibiliserende en wervende communicatie. Liefst kun je ook werken met verschillende druktechnieken. Waarschijnlijk werk je in een team met onder meer een accountmanager, een artdirector en eventueel een copywriter. Afhankelijk van je expertise kun je aan slag als reclameschilder, zeefdrukker of publiciteitsagent. Of als illustrator, grafisch ontwerper of dtp-specialist. Je bent creatief en technisch onderlegd.